Söndagsvisiterna är inte vad de har varit

Lills bekant, Veronica, kom på eftermiddagsvisit i dag. Föga anade hon vad som väntade... Lill hade väl sagt något i stil med att vi ska bara flytta trädgårdsfåren, men få människor inser vad detta betyder. Man packar in tre får i en Volvo (som äntligen, efter två år med får, försetts med en plastmatta i bagaget för att skydda heltäckningsmatteinredningen, hur någon nu kan vara så korkad att inreda bilar med tyg.)
Själva inbaxandet av fåren går ganska smidigt men sen är problemet att behålla tre får och huvudet på Lill som motar dem och samtidigt stänga bakluckan. Ett litet får försökte smita men som vanligt räddades situationen av en graciös rugbytackling från min sida. Jag blir nog snart värvad till ...eh ...nåt rugbylag.

Bilfärd och utsläpp av får:





Kärt återseende när Pims förenades med hypokondrikern Chutney:





Kommentarer
Postat av: Pernilla Corneliusson

Hej Lill och Linda!

Finns det ingen länk till "om oss", skulle vara kul att veta lite mer.

Vilken sjukdom hade era får angående fötterna? Har de haft några andra sjukdomar?

Jag har köpt ett får nu. Jag köpte henne i säcken kan man säga. Det visade sig inte vara någon skönhet (jättesmala tandpetsben) och tam var hon inte heller.

Hur många får har Lill och Linda?

Är det några speciella raser?



Mvh Pernilla Corneliusson

2009-09-11 @ 00:17:33
Postat av: Lill

Hej!



Om du går tillbaka till förra sommaren, kan du läsa om allt som drabbade våra får.

Du kan även kolla vår hemsida www.lillalamm.se och läsa om värmlandsfår.

Sen tycker jag nog att du ska köpa ett får till. De ska inte vara ensamma.

F.n. har vi 23 får. 17 tackor o 6 baggar.

2009-09-14 @ 11:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0