Nu börjar nedräkningen


Nu kan man se att det ska lammas om ett tag. Ullen på halsen har börjat lossna på en del av tackorna. Vi har inte en aning om varför de släpper ull och varför just på det stället, men så är det.

Vintern har hittills varit lugn på fårfronten, varför vi inte skrivit så mycket på bloggen. I verkliga livet har det varit mer turbulent. Vår fårflock är fortfarande en lugn oas för oss, där tiden står stilla och man kan komma ifatt sig själv. Det mest dramatiska som hänt i fårhuset är att taket höll på att rasa in på ett ställe när snön blev för tung. Med diverse stöttor och förstärkningar är dock läget under kontroll nu.


Kommentarer
Postat av: karin Nilsson

Jag kan hålla med om oas-lugnet, Min får-bonde har tidig lammning och det är så himla skönt att gå ut dit och sätta sig i halmen och prata med tackorna med jättemagar medan lammen klättrar omkring och tuggar på jacksnörena.

Mvh Karin ( jag använde er fårinfo till min ullutställning )

2011-01-17 @ 14:12:02
URL: http://hundraprocentull.wordpress.com
Postat av: Lill

Hej Karin!



Gick utställningen bra?

Ja, man börjar få lite lammsug nu, men vi får vackert vänta.

Det är nåt speciellt med idisslare - lite som valium, kan jag tänka mig...

2011-01-17 @ 20:22:50
Postat av: karin Nilsson

Jag fick mycket positiv respons på att jag hade koll på ullen ända från där den sitter fast. Jag hade ullprover med tillhörande porträtt, och kunde säga vad som var gjort av vilket får. Jag ville presentera en ullupplevelse och inte bara att "titta på" saker som hänger på väggen. Det var jättekul!

Jaaaa..får i stället för valium!

2011-01-17 @ 22:06:39
URL: http://hundraprocentull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0