Klämdag på Lilla Lamm

Ikväll har jag klämt på alla tackor -stora som små- och känt på juver och svansar för att lista ut vilka som är dräktiga.  ...och börja gissa vem som kommer att lamma först. (Bettan är stalltipset för kvällen, men inte än på ett tag.) De småtackor jag lyckades pilla på medan de var upptagna med att äta, inbillar jag mig har börjat fylla sina juver med mjölk så de ska nog också bli mammor. Lilla Durums svansskinn var flera nummer för stort och alldeles jättesladdrigt.

Längtar efter små lamm och paniken innan tackan börjar slicka sin nyfödda och vaknätterna och lättnaden när de äntligen hittar spenen och ljudet av en brumlande tacka och iskylan efter att ha tvättat sig för att känna efter felläge och lugnet när alla lamm har kommit ut. Bara några veckor kvar.

Kommentarer
Postat av: L

Jaha, men om du längtar efter vaknätter... låt inte mig störa...

2011-02-23 @ 22:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0