Caits lammkalas

Lilla C fyllde fem i veckan och idag var det barnkalas i fårhuset.

Långbord av brädor och höbalar.
Lilla lamms barnkalas

Caitlyn på sin höbalstron


Av med duk och tårta och så byggde vi om bord och stolar till en höppborg.


Istället för den obligatoriska fiskdammen fick alla barn fånga sin påse med herdestaven.




och till sist en bild på lammet som gav Lilla Lamm ett ansikte: Electra! Vägde idag, ett dygn gammal, ett kilo enligt hövågen. Brorsan Electron vägde tre kilo enligt samma våg men jag ska kontrollväga med brevvågen i morgon. Hon är pytteliten, så liten att man kan hålla henne i en hand och då menar jag verkligen i handen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Jag heter Lina och brukar läsa er fina blogg, har själv 5 värmlandstackor sedan två år tillbaka (nybörjare). En av mina förstalammare fick tvillingar och den minsta pyttisen vägde 1,4 kg och såg mer ut som en liten katt :) Nu har han horn och är en gosig tuffing! Det största lammet jag fick vägde 4,6 kg och dit har lille Tippen inte kommit ännu fast han är född 22 mars.. Ser fram emot fortsatt trevlig läsning, hälsningar Lina

2011-04-13 @ 12:40:38
Postat av: lovisa

allt bra? : D

2011-04-13 @ 13:17:19
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilka härliga bilder :)

2011-04-13 @ 17:03:46
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0