Lilla Lamm får storfrämmande

Idag kom en busslast fårbönder från Västra Götaland på studiebesök hos Lilla Lamm. Då ett av deras planerade stopp ställdes in i sista sekund fick vi frågan om vi kunde ta emot sällskapet. Javisst kan vi det, sa jag men tillade att vi ju bara har 14 tackor  - men å andra sidan har vi på våra tre år med får varit med om det mesta.

Det hela började på mitt kafé, Fik & Butik, där jag pratade lite om det företaget och hur vi marknadsför våra får- och lammprodukter. Berättade att vi startade Lilla Lamm för tre år sedan och drog en (förkortad) version av alla sjukdomar vi (våra får) råkat ut för. Fick frågan varför vi fortsatt efter allt som hänt och sa som det är " Vi är väldigt envisa".


Bussen styrde sedan mot sommarhagen och kom med nöd och näppe under grenarna på uppfarten vid gården.



Vi tog en kort promenad sista biten ner till hagen i det vackra vädret och när jag ropade på fåren sprang de väluppfostrat in i fållan och lät sig stängas in.





Flickorna beskådades klämdes och kändes på. Hull och päls och storlekar diskuterades.


Kalvarna ville också vara med


Kommentarer
Postat av: Lill

Vilken tur att ullen hunnit växa ut på tackorna! Tänk om fårbesökarna hade kommit i maj...

2010-08-05 @ 07:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0