Dussinbaggarna

Nu är de dussinet fullt i Bagghagen.

Lilleman har fått flytta ifrån sina systrar och bor numera med sina 11 bröder. Det gick inte att ha honom och hans systrar åtskilda i trädgården; de - framför allt Lilleman - gick och bräkte hela tiden, i timmar. Mina snälla grannar påstod att de inte tänkte på bräkandet; jag blev i alla fall galen av att höra det. Entonigt och upprepat med 6-7sekunders mellanrum.

Linda och barnen körde honom i bilen till de andra baggarna och allt hade gått bra. Jag var inte med, ifall han fortfarande hade tyckt att jag var hans mamma och inte skulle vilja bli kvar i hagen med bröderna sina.

Och jag har inte hört ett knyst från systrarna i trädgården vare sig igårkväll eller idag, så all is calm. Det är likadant när man tar bort bagglammen från deras mödrar och systrar i sommarhagen. Först uppstår lite turbulens, men efter någon dag blir allt lugnare än när baggarna var där.

Bara för det det började Decibel och Diva bräka i skrivande stund...  Ja, det lär inte Lilleman höra i alla fall; bagghagen ligger en 6-7 km bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0