Butikslamm

Alla våra bagglamm fick högsta klassningen - Butikslamm - vid slakten. Mycket roligt! (De äldre klassas ju som får och erhåller ingen sådan "butiksklassning".) Köttet kommer säkert att smaka utsökt, emedan baggarna har fått gå ute i stora sommarhagen ända tills dagen D.

Vi hämtade alltså våra helfall (jag tänker bara på självfall och det blir ju lite intressant...) imorse och åkte och hängde upp dem i styckningslokalen. På slakteriet blev vi lite vilsna, men till slut kom en kille ut med våra får. Lagom kul att stå mitt i ett stort slakteri klockan 7.30 en kall och blåsig fredagsmorgon.

Hur eller hur är kropparna på plats nu inför söndagens styckning. På hemvägen från styckningslokalen tittade vi till de levande fåren och beställde en ny bal ensilage till dem. Sen kastade vi oss iväg till telefonkiosken och bytte om till ordinarie arbetskläder och jag (Lill) satte mig i ett möte angående medieplanering på biblioteket.

Som sagt - det är tvära kast i vår värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0