Lassies första jobb

Idag var balbytardag. Ut med resterna av den gamla ensilagebalen och in med den nya. Lassie och jag var hos fåren i morse för att hysta ut gammalensilagen och senare under dagen petar Weine Fårrökaren in den nya balen.

Jag stängde ute fåren, så att jag kunde öppna stora grinden och lättare komma ut med ensilageresterna. Alla tackorna stod och glodde in och undrade vad som nu skulle ske. Väl färdig med utkastandet hystade jag in lite ny halm; man får passa på när man slipper ha 15 får i vägen. Hade öppnat en liten grind åt hållet där halmbalarna stod. När jag hade strött färdigt stängde jag stora grinden ut och öppnade upp och släppte in tackorna. Alla rusade in och började leta efter hö i halmen.

Jag tog min hötjuga och gick mot lilla grinden. Som jag inte stängt... Och vem stod där och motade alla eventuella får, om inte Lassie! Helt inriktad på fåren, men utan att rusa in till dem. Briljant. (Om hennes syfte verkligen var att mota rymlingar vet jag inte, men det såg bra ut.)

Kommentarer
Postat av: Linda

Heja Lassie!!!

2009-12-09 @ 21:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0