De kom, de såg, de vaccinerade

Ja, så kom då Blåtungepatrullen, som visade sig bestå av två trevliga unga tjejer. Tackorna hade snällt gått in i sin fålla och stod och väntade när patrullen dök upp. Jag fångade får och läste Se-nummer och individnummer, en tjej vaccinerade och den andra antecknade. Allt gick i en rasande fart.

Vidare till sjukstugan där Amanda och Dott stod instängda i lagården. Tjof tjoff så var de klara, in i bilen och till baggarna. De var de enda som inte var instängda på något sätt, men som vanligt kom de sättandes i galopp när jag ropade. Naturligtvis hade jag glömt krossen i bilen, så jag fick helt enkelt be dem gå in i den lilla fållan ändå. Vilket de så snällt gjorde! Underbara får; jag tror tjejerna tyckte om fåren våra.

Så fick vi papper på att de är vaccinerade och patrullen drog vidare in i de djupa Böleskogarna.

Amanda blir bättre och bättre i sin klöv och hon och Dott ser ut att trivas i min trädgård och hälsar mig med ett kurrande bräkande när de ser mig. Lassie är inte särskilt intresserad av dem; hon vet att de är innanför stängsel och oåtkomliga. Det är så hemtrevligt att ha dem vandrande omkring där i hagen - rogivande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0