Dags för mud race!

Lill har ju tidigare beskrivit infarten till våra tackors hage och hur kul del är att sladda ut och in. Det är för närvarande en en spårig leråker och det gäller att inte tveka en sekund när man ska igenom för då lär man fastna.

Det har regnat även den senaste veckan så det är nog extra kul idag när vi ska köra in med grindarna vi behöver för att samla in och återigenom gå igenom klövarna på damerna.

För något år sedan var jag på Nordirland och fick en rallydag i present. Vi körde småbilar på grus och lerbana, indelade i lag som tävlade om snabbaste varvtider. Det var fantasiskt roligt men allting bleknade när jag fick köra Subaron! En fullfjädrad rallybil som jag blev fullkomligt förälskad i. Det var en otrolig adrenalinkick!


Kommentarer
Postat av: Lennart

Gott om lera tycks det inte vara ont om!



Men what, en högerstyrd rallybil har jag aldrig sett. Att vara kartläsare är inte att KÖRA rallybil. Du med oss skämta aprillo eller finns det verkligen Subaru i detta utförande?



På den gamla goda tiden på 60-talet i Skåne då jag gjorde ett och annat inhopp som kartläsare, var det alltid problem i början. Blev illamående då jag tittade ner i noterna samtidigt som bilen gjorde tvära kast eller hopp. Var bara att veva ner rutan och göra snygga fartränder på bilens utsida med spyorna. På den tiden var det valfri huvudbeklädnad, så detta lär väl knappast gå med dagens moderna obligatoriska hjälmar. Således ingen idé att satsa på någon comeback!



H-n!

Lennart

2008-09-13 @ 10:18:20
Postat av: Linda

Ärligt talat kommer jag inte ihåg om just den var vänster eller högerstyrd. Första bilen, som ingick i tävlingen, var naturligtvis högerstyrd men Subaron minns jag inte. Första Subaro-vändan åkte jag med i passargerarsätet och det kan ha varit då bilden togs. Andra vändan, KÖRDE jag. Det var otroligt vilket tryck det var i den och det var då som jag på allvar övervägde att sälja hästen och köpa en Subaro. Jag blev ivrigt påhejad av min man. Jag sålde sedemera hästen (pga av tidsbrist) och köpte -inte Subaro - utan får. Får tar ingen tid... Nu skulle jag verkligen behöva en rallybil för att ta mig fram och i tid till alla hagar och veterinärbesök. Lill också, eftersom hon körde sönder sin bil igår. Marken var högre än bilen kan man väl säga.

2008-09-14 @ 23:09:43
Postat av: The Real Boss

Was ist ein Subaron?

2008-09-16 @ 12:53:45
Postat av: Lennart

Hej!



> The Real Boss



"Was ist ein Subaron".

You know very well, that we are talking about a Subaru not a SubarO! Spell mig hit och spell mig dit, så dj-a noga kan man väl inte behöva vara! Subaro är annars:

- Subaro means “evening conversation” in the West-African Bambara dialect of Mali

- En av världens bästa rödkålssorter.

- Säkert något annat som inte har ett jota av intresse!



> "Får tar ingen tid..."

Jo det vet alla nu!



> Om Lills bil.

"Lill också, eftersom hon körde sönder sin bil igår.”

Nu får väl oturen snart räcka! Vad var det som rök då eftersom marken var för hög? Avgassystemet och förhoppningsvis inget under motorn (oljetråget, transmission eller?)



Dags att ni får ta en Time out?



Hälsningar

Lennart

2008-09-16 @ 14:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0