Alla rara får

Först blir de besvikna när de inte får någon kross på kvällen, men sen skockas de omkring mig, när jag satt mig ner mitt ibland dem. Bruna tacklammet Durum kommer och nosar försiktigt och jag får klia henne lite, Duffy vill bli klappad, Cocos kommer och jag får peta lite på henne - inte mer. Dinkel smyger in från vänster och Choklad står precis på rätt avstånd för att jag inte ska nå henne. Alltid hungriga Tant Tofs klampar fram och frågar om jag har nåt korn i fickan till henne, men vänder på klacken när jag inte har det. Inget kel här inte! Över allas huvuden ser jag Bolly. Jag ropar på henne. Hon låtsas att hon inte hör. Jag ropar igen. Hon vrider ytterst lite på huvudet. Men sen kan hon inte motstå lockelsen, utan tar sig fram till mig där jag sitter och ställer sig framför mig med självklar äganderätt och låter sig omhuldas tills jag blir trött i armarna och måste slita mig från fårhuset.

Från 19 mars och tre veckor framåt kan jag mer eller mindre bo i fårhuset eftersom jag har semester. Efter det lär jag vara ganska trött på får ett tag framöver. Men det ska bli skönt att byta ut människor mot fåren ett tag och sen kommer det att vara skönt att byta ut fåren mot människorna igen...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter som om ni löst lammningsperioden på det bästa sättet för alla inblandade, så skönt.

Själv hoppas jag att mina lammar påskhelgen för då ska jag vara hemma, vad tror ni om den ekvationen!?

/Annelie

2011-03-01 @ 22:06:59
URL: http://www.livetpahojden.blogspot.com
Postat av: Lill

Lamningsdisciplin är vad som krävs! ; )

Lycka till!

2011-03-02 @ 07:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0