Valborgsfirande med Lilla Lamm

På valborgsmässoafton var våra flasklamm reklampelare för Lilla Lamm och Fik & Butik. Till små och stora barns förtjusning befann de sig ett vid Fik & Butik ett par timmar och blev klappade och matade.








Första maj firade vi genom att gå över stängslet i sommarhagen. Det behövdes dras en extra eltråd på "fårhöjd" och på vissa ställen var tråden avsliten av vilda djur. Efter avslutat värv korades detta till "Lilla Lamms enklaste stängsling hittills" vilket var skönt. ... och då hade vi ändå tagit kalvarnas hage också.

Söndagen helgades genom att klippa några får för hand. Någon straffar oss för detta med ryggont och blåsor på fingrarna.

Måndag och ytterligare får klippta. Nu endast fem kvar. Träckprov taget och förhoppningsvis kan vi släppa ut dem på söndag.

Konstigt... inte en enda bild på klippta får...

Kommentarer
Postat av: Marieberg

Att få träffa och dessutom mata små gulliga lamm måste ha varit ett mycket uppskattat nöje av både stora och små!

2010-05-04 @ 19:01:00
URL: http://ljustorp.blogspot.com
Postat av: Marieberg

Jag glömde en sak... det skulle vara roligt att se lite fårklipparbilder om man nu får önska... (ni hade ju fem kvar...)

2010-05-04 @ 19:03:20
URL: http://ljustorp.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej!

Vilka underbart gulliga får! Visste inte ens om rasen, men de hade verkligen ett tilltalande yttre=) Jag har en border collie som jag försöker börja valla med, och har nog tänkt mig att någon gång i mitt liv äga får. Hur är värmländska får? om man tänker ur vallsynvinkel..är de lätta att flytta dvs springiga och hoppiga eller är de lugna och sansadenfår?

Hälsningar/ sandra

2010-05-09 @ 21:24:29
URL: http://home.koping.net/u10173a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0