Favorit i repris

Nu har det hänt igen. Får fastnar med huvudet mellan ribborna i höhäcken i min Lilla Lagård på tomten. Diva - naturligtvis, vem annars? - var inte ute med de andra två jepparna, fast jag hörde henne bräka. Ut i lagården och kollade och mycket riktigt satt hon fast mellan spjälorna. Jag hjälpte henne loss och hon blev själaglad och vinglade ut i det gröna. Hon hade nog suttit fast sen läggdags, för höet var slut där hon hade nått och hon hade ont i ett framben, förmodligen bara musklerna som ömmade.

Sådana här veterinära ingrepp gillar jag! Man ser direkt vad som är fel, det kostar inget, går fort att åtgärda och djuret blir friskt på stört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0