Lammtonic

Det finns ett elixir som heter lammtonic, som man ger till kraftlösa lamm för att gjuta liv i dem. Det är svindyrt och vi har använt det någon gång på något svagt lamm.

Men denna gång refererar rubriken till en annan tonic, i och för sig inte helt billig den heller.

Lilla Varböld, som skulle "opereras" i fredags; hennes böld började läcka under natten till torsdagen. Jag ringde Kersti som sa, att det var nog så att nålsticket vid provtagningen hade gjort en kanal där varet kunde komma ut. Bra, det var bara att hålla kanalen öppen, så att varet hade ett utlopp.

Sagt och gjort. Men så i lördags kväll var bölden mogen att komma ut helt och hållet - jag besparar er detaljerna - och naturligtvis hade jag inget Jodopax eller liknande hemma. Däremot hade jag en flaska Bombay Sapphire gin som jag skvätte på såret. Ibland har nöden ingen lag.

Tydligen funkade detta utmärkt, för såret såg bra ut idag och den lilla var mycket pigg och glad.

Själv föredrar jag att blanda andra vätskor i min gin...

Kommentarer
Postat av: Linda

Var (!) ska detta sluta? Tvätta med dyraste spriten. Se till att ha fulsprit hemma för såna häringa nödsituationer.

2010-04-26 @ 12:34:24
Postat av: Pappa Baggen

En kuslig bärättelse,jag kommer att sova dåligt inatt. Tur att Frk.Samuelsson ej är hemfallen åt baggdricka såsom Laphroaig,Lagavulin och Ardbeg.Lamm gör sig bättre i enbär än tjära men det var en dyr bäodorant.

2010-05-09 @ 10:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0