Goda människor

Idag när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att någon varit inne hos lammen och ställt upp lagårdsdörren med en stötta. Tänkte att det är nog Inga eller Mats som tittat till lammen och sett att dörren blåst igen.

Lilleman Spindelman hade tråcklat sig ut genom stängslet och kom springande och bräkande. Fort stängde jag ytterdörren om mig och hundarna, innan den lille trängde sig in.

Medan jag bytte om till fårakläder bräkte Deli som besatt därutanför på trappen.

Plötsligt hör jag en röst därute. Tittar ut och där sitter Rachael och pratar med Spindelmannen. Rachael är Rocknebys ivrigaste gångare och passerar mitt hus flera gånger om dagen, med eller utan stavar. Hon hade sett och hört Delis förtvivlade rop på matte och skyndat till undsättning.

Senare avlade jag visit hos Mats och Inga; mycket riktigt var det de som stöttat upp lagårdsdörren. De hade varit oroliga att lammen skulle bli klämda om dörren stod och slog.

Det är gott att det finns människor som bryr sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0