Mitt år i år

Ja, då var det dags igen. Fick ta med ett får från hagen, hem till sjukstugan i går kväll. Den här gången var det lilla  söta Chutney som inte ville stödja på bakbenet. Hon är ju det tamaste lammet så det var inga problem att undersöka och klämma och känna på henne. Utan resultat, dock. Jaha, tänkte jag, bara att hytta in henne i bakluckan och köra hem till Lill.

Lill mötte upp i trädgården och utbrast: "Är det där dina fårkläder!??" Hrm, ja! Jag hade tänkt titta till fåren, inte bära omkring på dem, svarade jag i min nya klänning.

Vi funderade på om Lills trädgård kommer vara full innan betessäsongen är över och hur mycket sjuka får vi ska behöva ha? Det var då Lill kom på att det var mitt år i år. Förra året var det nämligen Lill som hittade alla sjuka får och i år är det min tur. Detta måste betyda att nästa år så blir det inga sjuka får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0