Mattskrynklaren

Jag börjar förstå varför de flesta Border Collies lever i uthus/garage/kennlar. De skrynklar nämligen mattor å det bedrövligaste.

Sommartid har jag inga mattor; det är onödigt och de blir bara smutsiga. Men nu framåt vintern börjar det bli kallt om fötterna, så då kommer innanfönster och mattor in igen.

Jag upplever nu ett aldrig tillförne skådat problem: inte en matta ligger där jag lagt dem. Alla mattor ligger i högar längs med väggarna. Och jag rättar till dem och två sekunder senare är de på plats vid väggen igen...

Mina andra hundar GÅR över mattorna, möjligtvis joggar de lite lätt, men mattorna ligger ändå kvar. Vallhunden däremot ÅKER KANA över golven och har hjärtans roligt, ser det ut som. Mattorna har legat inne en vecka nu och jag tror jag har rättat till dem ungefär tusen gånger allaredan.

Ingen av mina tidigare hundar har heller sett och lärt så mycket som vallhunden. Alltså tittat på hur något annat djur gjort och sen gjort likadant. Häromdagen fick jag ryta i ordentligt, för då lekte Lassie inte-nudda-golvet med katterna och hoppade från stora soffan till katternas fåtölj och vidare till lilla soffan. (Och skrynklade sen ihop mattan vid landningen.)

Fast annars är hon trevlig.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hej Lill!



Funderat på att använda pappspik (stort platt huvud), glidunderlag, lim, klibbmassa (används att sätta posters på väggarna) eller dubbelhäftande tape till mattorna?



Lennart



P.S. Hur kommentaren kunde hamna under tidigare inlägg är minst sagt konstigt?

2009-10-26 @ 19:13:32
Postat av: Lennart

Hej Lill!



Såg i dag att det var billiga glidunderlägg/antiglid på Rusta.



Hälsningar

Lennart

2009-10-28 @ 23:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0