Morgon med djur

Slänger ut vallhunden från sovrummet kl. fem. Släpper ut alla hundarna för tidig kiss. Går och lägger mig igen och stänger ute alla djur. Vaknar igen vid sju och möts av lyckliga hundar, speciellt lycklig vallhund. Knör mig förbi vallhund, lapphund, draghund och katt med snuva och katt med vitt och ser att valphunden kissat (mitt på tidningen) och bajsat (mitt under bordet). Vallhunden är våt längs halsen, luktar lite surt... Släpper ut alla för en runda i trädgården igen och håller på att trampa i en spya (säkerligen eminerande från lapphunden, som hittat ett gammalt härligt rådjursben på åkern) innehållande ben- och skinnbitar. Inser att lilla vallhunden halkat omkull i denna spya, därav hennes halsutsmyckning.

Dagen har börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0