Länge leve Jordgubbsverket!

För ett litet tag sen ringde en kvinna angående vaccination mot blåtunga. Våra lamm ska vaccineras och tydligen ska också tackorna vaccineras en gång till. Hur eller hur så ska fåren vara öronmärkta när de vaccineras och våra lamm är ju inte det ännu. I måndags skickade jag in beställning på öronmärken till Jordbruksverket och chansade och skrev till att det vore jättebra om vi kunde få märkena snabbt, just pga detta med blåtungevaccineringen. Annars har det tagit några veckor att få märkena, men döm om min förvåning när de låg i min brevlåda idag, tre dagar senare! Så kommer väl inte Blåtungepatrullen förrän i augusti...

I samma brevlåda låg också en inbjudan att delta i Sporsjödagen, som hembygdsföreningen anordnar. Vi var med i fjol och det var väldigt trevligt. Vi hade naturligtvis garn och skinn med oss och gjorde reklam för Lilla Lamm och värmlandsfår och får i största allmänhet. Vidare var det linberedning, folk som spann, slöjd och mycket annat. Lilla Lamm tänker vara med i år också - det är i alla fall reklam, även om vi i fjol inte sålde något.

Och på lördag finns Lilla Lamm på plats i Timmernabben på Nabbendagen. Jag får åka utan Linda, som har fiket öppet och tillika en punkkonsert kl. 14.00 på/utanför Fik & Butik. Ja, det är inte Linda som spelar, utan ett band som heter Factum. Själv står jag och försöker kränga våra grejor i Timmernabben alltså. Har ni inget för er kan ni åka dit, i hamnen, jag tror det var mellan 11 och 16.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej

Vi har sett mkt får när vi köre hit. Vi hann inspektera lekparken i går. Lagom med sol, äter frukost och studerar våra grannar.

En av dem har en liten ful hund. Vi får se vad dagen bjuder på i dag, här är lugnt i alla fall.

Lennart diskar frukostporslinet.

Hej Hej!!!!!

2009-06-28 @ 09:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0