Fårostexperimentet avblåst strax efter avspark

Eller ska jag säga utspark...

Dott var inte på sitt medgörligaste humör vid mjölkningen idag. Men trots att hon sparkade både skålen och Lill under mjölkningsproceduren så blev det trots allt ett par deciliter mjölk. Jag tyckte dock att den hade lite väl mycket skräp i sig.   Lill, som för övrigt inte tycker om fårost, (heller) tyckte jag var sjåpig och menade att det nog inte var så rent förr i tiden. Jag svarade torrt att det inte var "förr i tiden" nu.
Amanda, visade det sig, behövde inte mjölkas och Bolly vägrade blankt att låta sig fångas. Det är nästan övernaturligt hur snabba de är att fånga upp vem i flocken det är man är ute efter. Tamaste fåret blir plötsligt väldigt perifert. (?) Om det nu är ett ord som beskriven ett får i periferin.
Hursom helst  bestämde jag mig för att fårosten man köper på ICA duger åt mig för närvarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0