Drag under galoscherna

Idag filade vi ner de vassa kanterna på Hampus horn. Han skadar öronen på dem, när han viftar med lurarna. Han stod så snällt medan vi höll på och fixade med honom. Vi är ju så pippliga med våra får... Nå, det är inte bra med sår i denna värme och flugor.

En stunds vassröjning under eltråden hanns med också. Nya röjsågen ville inte gå igång, så det blev till att hämta den gamla hederliga lien. Det går förresten alldeles utmärkt att slå vass med lie, men jag vill att röjsågen ska funka också. Och att det var drag i elstängslet kan jag intyga, emedan det är en lie med stålorv jag använder. Speciellt som jag stod i gyttja...

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hej!



Vi har fått reda på att Humpus:

- Står i fotbad.

- Skrämmer sk-n av småbaggarna.

- Att t.o.m. Gevalia skall falla som en fura.

- Får hornen ompysslade.



Jag menar att nu måste det bara vara dags att vi får (!) se ett foto av Humpus, annars kanske en och annan börjar tro att det är en fiktiv bagge?



H-n!

Lennart

2009-07-09 @ 20:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0