Jag ska bara räkna fåren...

En vanlig måndagkväll; Hem från jobbet, byta kläder. Jag hade kjol idag på jobbet och vill ju inte riskera att tistlarna i hagen repar strumpbyxorna. Tänkte att jag räknar fåren lite snabbt och matar kattungarna och är hemma i tid för att natta barnen och så kan jag hålla Stolly för sprutan och sen är det klart för ikväll. Har jag inte lärt mig någonting? Det finns inget enkelt eller förutsägbart i fårvärlden. Bäst som jag matar kattungar ringer Lill och säger att det är 15 balar halm på väg. Hur komiskt är inte det? Jaha, men då pillar jag väl in dem då. Rundbalar.
Det gick trots allt bra och nu har vi fårens "sängkläder" klara för i vinter. Det var fin halm från vår förra hyresvärd, Nöbble Gård som förhoppningsvis inte är av typen trassla in sig i ullen.
Kattungarna ja, Selma är fortfarande Selma men - och det hade slagit både Lill och mig - Gustav måste nog heta Fröding.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0