Matfestival på Stortorget i Kalmar, lördag 31/5 kl 10-15

På lördag arrangeras Matfestival på Stortorget i Kalmar mellan 10-15. Lokala och regionala producenter visar sina produkter och det kommer finnas mycket att smaka på och köpa med hem. Lilla Lamm kommer vara med för att marknadsföra lammkött inför höstslakten. Tyvärr sätter ju byråkratin käppar ihjulet när det gäller provsmakning av lamm eftersom vi, just nu, bara har hemslaktat i privata frysen. Hade vi fått, hade vi givetvis bjudit på smakprov ur en härlig puttrande lammgryta eller på tunnt, skivat, marinerat lammkött på bröd. Hoppas det finns andra som säljer lammkorv!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hej!

Hustrun har varit och hälsat på Lillalamm på torget i dag. Trevlig presentation tyckte hon.

Jag och hustrun har även hälsat på Lill på biblan. Hon raggade upp oss på Lidsdalsdagen och iviterade oss på kaffe och kaka.

Nämnde för Lill den nyligen uppdagade olagliga halalslakten på Öland av får och översänder URL till artikel i Ölandsbladet.

http://www.olandsbladet.se/index.php?placid=&placid_text=3&id=9044&PHPSESSID=d6ccb789a2bec54369a93a57d08cc87d

Hälsningar
Lennart

2008-05-31 @ 15:23:46
Postat av: Lennart

Med anledning av min förra kommentar, en You Tube video som visar halalslakt av får. Djuret känner redan i förväg att något är på gång och börjar instiktivt en förtvivlad dödskamp.


http://www.youtube.com/watch?v=Awzz2F5At24

Hälsningar
Lennart

2008-05-31 @ 22:32:14
Postat av: Lennart

F´låt jag blev så upprörd då jag såg detta, att jag skrev får istllet för get. Men det är ju samma halalslaktmetod.

2008-05-31 @ 22:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0